en-JAK OMEZOVAT CUKRY VE STRAVĚ ?

11/02/2021

JAK SE ODNAUČIT SLADIT VÍC NEŽ JE ZDRÁVO?

moje desatero aneb závislost na cukru existuje a jak s ní naložit

1) Odvykněte si řešit každodenní stresové situace a problémy za pomoci sladkostí. Konzumace sladkostí nic neřeší a problémy se vám hodí jako důvod.

2) Dodržujte pravidlo, že ve stavu rozrušení byste neměli jíst nic sladkého. Napětí klesne i bez toho a vy si odvyknete. Vyřešte to sportovní aktivitou, běžte na procházku, vybijte se do polštáře, pusťte emoce ven.

3) Méně často pečte - nebo pečte zdravěji a odstraňte nevhodné sladkosti ze svého dosahu.

4) Nenoste u sebe žádné sladkosti, nekupujte si jídlo do kina ani do divadla - noste si vlastní zdravější varianty svačin a pochutin - ořechy, semínka, sušené nedoslazované ovoce, sušené maso, proteinové kvalitní tyčky apod., ovoce a zeleninu.

5) Pokuste se některé sladkosti nahradit potravinami s nižší energetickou hodnotou.

6) Když vám nabídne sladkosti někdo jiný, neberte si, když se to nehodí - například před obědem, nebo si vezměte jeden kousek.

7) Když jste milovníky sladkého, učte se vychutnat si malé, raději předem naplánované množství kvalitních sladkostí. I v těchto případech však musíte dodržovat míru.

8) Když to někdy se sladkostmi přeženete, nepodléhejte panice a nevzdávejte se svých dobrých předsevzetí. Můžete si zacvičit nebo zaběhat a pokračovat dál, jak jste si předsevzali.

9) NEVYMLOUVEJTE SE NA OKOLNOSTI, HLAD NEBO CHUŤ.VŠECHNO JE JENOM OTÁZKA ZVYKU.

10) Doslazujme co nejméně a jezme jen přirozeně se vyskytující cukry.